گارانتی بین المللی سمعک:
سمعک یک کالای دیجیتالی پزشکی حساس میباشد و به همین دلیل، نوع گارانتی سمعک و توانایی تامین کننده آن جهت ارائه خدمات پس از فروش حرفهای بسیار با اهمیت است. سمعک لند، تمامی سمعکهای ارائه شده با گارانتی بین المللی سمعک همراه هستند و خدمات پس از فروش حرفهای جهت جلب رضایت بیماران محترم ارائه میشوند.
گارانتی سمعک در ایران برخلاف گارانتی بسیاری از کالاهای دیگر، کاملاً واقعی و براساس شرایط بین المللی می باشد. با این حال، به دلیل ماهیت دیجیتالی و پزشکی که سمعک دارد، خرید آن با خرید سایر کالاها بسیار متفاوت است و باید حتماً از مراکز تخصصی معتبر و دارای مجوز و با تجویز متخصصین شنوایی شناس تهیه شود.
مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی، سمعک لند، با دقت و وسواس مسئولانه، برندهای بین المللی سمعک را با گارانتی بین المللی سمعک لایق خدمت رسانی به بیماران محترم مراجعه کننده به این کلینیک ارائه میدهد. سمعکهای ساخت این برندها، دارای گارانتی، وارانتی، خدمات پس از فروش و استانداردهای بین المللی هستند. در نتیجه، بیماران محترم از کیفیت بالا و خدمات پس از فروش حرفهای در سمعک لند بهرهمند خواهند شد.
گارانتی چیست
عبارت “گارانتی” در تجارت بین المللی به معنای تعویض کالای خراب با کالای نو در بازهی زمانی مشخصی پس از خرید آن میباشد.
گارانتی بین المللی سمعک نیز به معنای تعویض سمعک خراب با سمعک نو تا چند وقت پس از استفاده بیمار میباشد. با این حال، باید یادآوری کرد که خرابی باید ناشی از تولید و ساخت سمعک باشد و نه رفتارهای نادرست مصرف کننده. به عبارت دیگر، اگر خرابی سمعک به خاطر عدم رعایت توصیههای تعمیر و نگهداری توسط مصرف کننده باشد، گارانتی بین المللی سمعک اعمال نخواهد شد.
وارانتی چیست
وارانتی به معنای بازهی زمانی مشخصی است که پس از خرید یک کالا، در صورت بروز خرابی و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه در کالا، به صورت رایگان و بدون دریافت هیچگونه هزینهای انجام میپذیرد. بیشتر موارد مرتبط با وارانتی شامل تنظیمات تکمیلی و تعویض قطعات مصرفی میباشد.
لازم به ذکر است که در صورت خرابی کالا، اگر علت خرابی شامل موارد مرتبط با محصول باشد و نه نوع مصرف و نگهداری توسط مصرف کننده، مجدداً مشمول دریافت خدمات رایگان وارانتی میشود. این امر براساس ارزیابیهای لابراتورهای تخصصی قابل تشخیص و تمایز است و معمولاً در هنگام خرید کالا به مشتریان توضیح داده میشود.
وارانتی سمعک نیز طبق توضیحات فوق، بازهی مشخصی از تاریخ (معمولاً دو تا سه سال) است که پس از تهیه سمعک فعال شده و در کارت گارانتی یا ضمانتنامه سمعک درج میشود.
خدمات پس از فروش
در گارانتی بین المللی سمعک، مدت زمانی که شرکت های سازنده کالا مواردی چون: تامین قطعات، مواد مصرفی و تعمیر کالای خراب را با دریافت هزینه های مرتبط تضمین می کنند، خدمات پس از فروش مینامند.
خدمات پس از فروش و گارانتی بین المللی سمعک معمولاً ۵ تا ۱۰ سال می باشد. لذا، در این بازه زمانی، در صورت ایجاد اختلال در عملکرد سمعک و کاهش کارایی آن، نیاز به پرداخت هزینه بیشتر جهت خرید سمعک جدید نمی باشد و کاربر میتواند با پرداخت بهایی بسیار پایینتر جهت تعمیر آن اقدام نماید، به طبع جهت جلوگیری از بی مصرف شدن سمعک ها، تامین قطعات مصرفی آنها نیز در این بازه زمانی صورت میگیرد.
این نکته قابل تشریح است که نحوه نگهداری سمعک و استفاده مصرف کننده در طول عمر تمامی کالاها از جمله سمعک که یک کالای بسیار حساس دیجیتالی می باشد تاثیرگذار است. رفتارهای نامناسبی چون: خوابیدن با سمعک، استحمام با سمعک (به غیر از سمعک های ضد آب)، نگهداری سمعک در محیط مرطوب و نامناسب (به غیر از سمعکهای ضد آب)، کنار انداختن سمعک در مواقعی که استفاده نمی شود، قرار گیری سمعک در محیط غبارآلود، عدم نظافت و تعویض فیلتر، عدم نظافت مناسب گوش و … سبب کاهش عمر سمعک و خرابی آن می شود.
اینگونه رفتارهای نامناسب ممکن است سبب آسیب رسانی به قطعات بسیار گران قیمت سمعک مانند آمپلی فایر شود. در اینگونه موارد به دلیل هزینه بسیار بالای تعویض آمپلی فایر معیوب، کارشناسان الکترونیک و ریز سخت افزار توصیه به خرید سمعک جدید با گارانتی بین المللی سمعک می کنند.
در هنگام تهیه سمعک از متخصص شنوایی شناس بخواهید نحوه استفاده و نگهداری درست سمعک را به شما آموزش دهد و موارد مرتبط با ضمانت نامه و گارانتی بین المللی سمعک آن را نیز به طور کامل شفاف نماید. البته شما عزیزان میتوانید جهت یادگیری تمامی نکات مرتبط با سمعک، از بخش آموزش سایت سمعک لند نیز استفاده نمائید.
موارد زیر در سمعک شامل گارانتی و وارانتی نمی شود:
ردیف | توضیحات |
۱ | تعمیر توسط افراد غیر متخصص یا در مراکزی به غیر از نمایندگی های مجاز |
۲ | هرگونه اقدام شخصی جهت تعمیر و دستکاری سمعک |
۳ | خرابی در اثر گرمای شدید و یا قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه آفتاب |
۴ | خرابی در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه های بسیار قوی الکترومگنتیک MRI مانند پت اسکن |
۵ | به کارگیری باتریهای غیرمجاز مانند باتری ساعت |
۶ | خرابی بر اثر ضربه، خردگی یا شکستگی سمعک |
۷ | خرابی به دلیل استفاده از چسبهای قطرهای و مایع، حلالهای صنعتی و اسیدها |
۸ | نداشتن کارت گارانتی بین المللی سمعک معتبر آن برند و عدم تهیه سمعک از مراکز معتبر |
۹ | مفقود یا گم شدن سمعک |
۱۰ | ماندن طولانی مدت باتری، نشت و سولفاته شدن آن در محفظه درب مربوطه |
۱۱ | خرابی بر اثر شوک الکترونیکی |
۱۲ | ورود آب یا عرق بدن در سمعکهایی که قابلیت ضد آب ندارند |
۱۳ | ورود اجسام تیز در میکروفن و رسیور و … |
۱۴ | گارانتی بین المللی سمعک شامل وسایل جانبی سمعک مانند: باتری، قاب و … نمی شود |
گارانتی بین المللی سمعک:
سمعک یک کالای دیجیتالی پزشکی حساس می باشد، لذا نوع گارانتی سمعک و توانایی تامین کننده آن جهت ارائه خدمات پس از فروش حرفهای بسیار با اهمیت است. کلیه سمعکهای سمعک لند به همراه گارانتی بین المللی سمعک و خدمات پس از فروش حرفهای جهت جلب رضایت بیماران محترم ارائه می شوند.
گارانتی سمعک در ایران برخلاف گارانتی بسیاری از کالاهای دیگر، کاملاً واقعی و براساس شرایط بین المللی می باشد، البته لازم به ذکر است، خرید سمعک به دلیل ماهیت دیجیتالی و پزشکی که دارد با خرید سایر کالاها بسیار متفاوت است، لذا میبایست حتماً از مراکز تخصصی معتبر و دارای مجوز و با تجویز متخصصین شنوایی شناس تهیه گردد.
سمعک لند با دقت نظر و وسواسی مسئولانه، سمعک لندرا با گارانتی بین المللی سمعک لایق خدمت رسانی به بیماران محترم مراجعه کننده به این کلینیک میداند. سمعک های ساخت این برندها دارای گارانتی، وارانتی، خدمات پس از فروش و استانداردهای بین المللی باشند.
گارانتی چیست
معنای درست واژه گارانتی در تجارت بین المللی، جایگزینی کالای خراب با کالای نو در بازه تاریخ مشخصی پس از خرید آن می باشد.
گارانتی بین المللی سمعک نیز به معنای تعویض سمعک خراب با سمعک نو تا چند وقت پس از استفاده بیمار می باشد. البته کاملاً مشخص است که علت خرابی باید ناشی از تولید و ساخت سمعک باشد و نه رفتارهای نادرست مصرف کننده که در ادامه توضیح داده خواهند شد.
وارانتی چیست
وارانتی بازه مشخصی از تاریخ است که پس از خرید یک کالا و در صورت بروز خرابی و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه در کالا به صورت رایگان و بدون دریافت هیچگونه هزینه ای انجام می پذیرد. اکثر موارد مرتبط با وارانتی جهت تنظیمات تکمیلی و تعویض قطعات مصرفی می باشد.
لازم به توضیح است، در صورت خرابی کالا، اگر علت خرابی شامل موارد مرتبط با محصول باشد و نه نوع مصرف و نگهداری بیماران محترم، مجدد مشمول دریافت خدمات رایگان وارانتی می شود که این امر براساس ارزیابی های لابراتورهای تخصصی قابل تشخیص و تمایز است و معمولاً در هنگام خرید کالا به مصرف کنندگان توضیح داده می شود.
وارانتی سمعک نیز طبق توضیحات فوق، بازه مشخصی از تاریخ (معمولاً دو تا سه سال) است که پس از تهیه سمعک فعال شده و در کارت گارنتی یا ضمانت نامه سمعک درج میشود.
خدمات پس از فروش
در گارانتی بین المللی سمعک، مدت زمانی که شرکت های سازنده کالا مواردی چون: تامین قطعات، مواد مصرفی و تعمیر کالای خراب را با دریافت هزینه های مرتبط تضمین می کنند، خدمات پس از فروش مینامند.
خدمات پس از فروش و گارانتی بین المللی سمعک معمولاً ۵ تا ۱۰ سال می باشد. لذا، در این بازه زمانی، در صورت ایجاد اختلال در عملکرد سمعک و کاهش کارایی آن، نیاز به پرداخت هزینه بیشتر جهت خرید سمعک جدید نمی باشد و کاربر میتواند با پرداخت بهایی بسیار پایینتر جهت تعمیر آن اقدام نماید، به طبع جهت جلوگیری از بی مصرف شدن سمعک ها، تامین قطعات مصرفی آنها نیز در این بازه زمانی صورت میگیرد.
این نکته قابل تشریح است که نحوه نگهداری سمعک و استفاده مصرف کننده در طول عمر تمامی کالاها از جمله سمعک که یک کالای بسیار حساس دیجیتالی می باشد تاثیرگذار است. رفتارهای نامناسبی چون: خوابیدن با سمعک، استحمام با سمعک (به غیر از سمعک های ضد آب)، نگهداری سمعک در محیط مرطوب و نامناسب (به غیر از سمعکهای ضد آب)، کنار انداختن سمعک در مواقعی که استفاده نمی شود، قرار گیری سمعک در محیط غبارآلود، عدم نظافت و تعویض فیلتر، عدم نظافت مناسب گوش و … سبب کاهش عمر سمعک و خرابی آن می شود.
اینگونه رفتارهای نامناسب ممکن است سبب آسیب رسانی به قطعات بسیار گران قیمت سمعک مانند آمپلی فایر شود. در اینگونه موارد به دلیل هزینه بسیار بالای تعویض آمپلی فایر معیوب، کارشناسان الکترونیک و ریز سخت افزار توصیه به خرید سمعک جدید با گارانتی بین المللی سمعک می کنند.
در هنگام تهیه سمعک از متخصص شنوایی شناس بخواهید نحوه استفاده و نگهداری درست سمعک را به شما آموزش دهد و موارد مرتبط با ضمانت نامه و گارانتی بین المللی سمعک آن را نیز به طور کامل شفاف نماید. البته شما عزیزان میتوانید جهت یادگیری تمامی نکات مرتبط با سمعک، از سمعک لند نیز اسفاده نمائید.ت
موارد زیر در سمعک شامل گارانتی و وارانتی نمی شود:
ردیف | توضیحات |
۱ | تعمیر توسط افراد غیر متخصص یا در مراکزی به غیر از نمایندگی های مجاز |
۲ | هرگونه اقدام شخصی جهت تعمیر و دستکاری سمعک |
۳ | خرابی در اثر گرمای شدید و یا قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه آفتاب |
۴ | خرابی در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه های بسیار قوی الکترومگنتیک MRI مانند پت اسکن |
۵ | به کارگیری باتریهای غیرمجاز مانند باتری ساعت |
۶ | خرابی بر اثر ضربه، خردگی یا شکستگی سمعک |
۷ | خرابی به دلیل استفاده از چسبهای قطرهای و مایع، حلالهای صنعتی و اسیدها |
۸ | نداشتن کارت گارانتی بین المللی سمعک معتبر آن برند و عدم تهیه سمعک از مراکز معتبر |
۹ | مفقود یا گم شدن سمعک |
۱۰ | ماندن طولانی مدت باتری، نشت و سولفاته شدن آن در محفظه درب مربوطه |
۱۱ | خرابی بر اثر شوک الکترونیکی |
۱۲ | ورود آب یا عرق بدن در سمعکهایی که قابلیت ضد آب ندارند |
۱۳ | ورود اجسام تیز در میکروفن و رسیور و … |
۱۴ | گارانتی بین المللی سمعک شامل وسایل جانبی سمعک مانند: باتری، قاب و … نمی شود |
کارت گارانتی بین المللی سمعک یا ضمانت نامه
کارت گارانتی یا ضمانت نامه دارای مشخصات زیر است:
- شبیه به کارتهای عابر بانک است
- نام و نام خانوادگی خریدار یا کاربر سمعک بر روی آن درج شده است
- مدت اعتبار کارت بر روی آن درج شده است
- تاریخ خرید سمعک بر روی آن درج شده است
- مدل و سریال سمعک یا سمعک های خریداری شده بر روی آن درج شده است
- نام برند سمعک بر روی آن درج شده است
این نکته فابل ذکر است که جهت دریافت خدمات پس از فروش و استفاده از گارانتی بین المللی سمعک و وارانتی، همراه داشتن و حفظ کارت گارانتی بین المللی سمعک الزامی است، زیرا این کارت نشان دهنده اصالت کالا می باشد.